Tuesday, April 29, 2008

Aku…

Manusia biasa yang biasa-biasa saja



Aku ….

Orang-orang menganggapku super hero

Tapi sebenarnya super zero



Aku…

Orang-orang menganggapku alim dan abdi

Tapi sesungguhnya jahil dan fasiq



Aku…

Banyak orang yang mengharapku

Tapi ku tak mampu



Aku…

Dengan keras menentang kemaksiatan, kemunafikan, dan kebobrokan akhlak

Namun diriku berlumur dengan semua itu, penuh dengan kemunafikan.



Aku…

Dengan keras melaknat penoda ajaran, dan pemfitnah Nabi

Membela ajaran ini mati-matian, atas nama Cinta

Cinta kepadaNya cinta kepada Nabi dan orang-orang saleh

Tapi sungguh, dan sungguh tingkah lakuku kadang melecehkan dan menodai AjaranNya



Mengaku mencintai Rasul namun sunnahnya kuabaikan

Mengaku taat namun tetap bermaksiat

Mengaku beriman namun popularitas membuatku riya

Mengaku shaleh namun tak lebih dari sekedar kemunafikan.

Hanya sekedar kemunafikan.



Aku…

Manusia biasa yang penuh lumuran dosa

Masikah Allah menerima taubatku…?

Sanggupkah orang-orang menerimaku tatkala kubuka topeng kesempurnaan

yang memperlihatkan wajah yang biasa-biasa saja

yang penuh dengan kekurangan, kemunafikan, kemunafikan, dan kemunafikan

No comments: